Om ni har missat det kan jag rekommendera er att läsa Mattias Järnhälls inlägg om hur han gick från idé till färdig butik på drygt en månad.
Mattias letade efter följande:
- En nischad produkt
- En produkt som har liten storlek
- En produkt som har ett lågt värde
- En produkt han själv kan stå bakom
Efter lite letande hittade han en produktkategori som uppfyllde samtliga kraven; små plånböcker.
Jag gillar idén skarpt. Dels därför att kraven på produkten är ungefär samma krav jag har när jag drömmer om nästa e-butiksprojekt. Dels också för att Mattias har lyckats komma på ett klockrent namn, som med internationell klang beskriver exakt vad det handlar om (och snabbt fastnar i minnet): Smallets.com.
Mattias, som underbart nog delar med sig av sina erfarenheter från projektet, har skrivit ett uppföljande inlägg om butiken.
Mycket läsvärt. Surfa dit direkt!
Imponerande helt klart. Har börjat ringa lite efter gillette nu så hoppas vi kan komma igång på under fyra månader då 🙂
Sitter och spånar lite på en e-butik med en polare över MSN för tillfället. Inspirerande att läsa om andra historier… får en verkligen att bli peppad! 😀
Smart och kul idé! Ett enkelt och billigt sätt att komma lära sig och komma in i e-handels branchen. Ända jag inte förstår är .com adressen?
Jag tänker så här: Varför begränsa sig till 9 miljoner svenska när det finns 1 miljard engelsktalande kunder. 🙂
smallets.com är grym adress av den anledningen.
Imponerande. Kul att man fortfarande kan hitta bra företagsnamn och domäner på ”gamla” produkter.