Inspirerande TED-föreläsning om hur man kan förbättra sitt sälj. Prata inte om vad eller hur du gör. Prata om varför du gör det.
Exempel:
Jag vill underlätta för småföretagare. Jag vill att bokföring för småföretagare ska vara så enkelt som att klicka på en knapp. Därför har jag startat Distansbyrån och utvecklat 3s-metoden.
Hittade filmen hos ProjO.
Tore, grattis till en bra affärsidé, jag tror du är helt rätt ute med Distansbyrån, marknaden för denna typ av tjänst borde vara stor. Håller tummarna för att du lyckas med att rulla ut den!
Johan
Väldigt bra föreläsning. Har tidigare lyssnat på en föreläsare som gång på gång har betonat hur viktigt det är att berätta varför du arbetar med något och inte vad du arbetar med. Däremot så baserade han det på egna erfarenheter och lyckades inte alls lägga fram det på samma vis med bröderna Wright och Martin Luther King som exempel.
Tack Johan!
Stefan, har du nån bra länk till en sån föreläsning? Det lät intressant.
Tack för tipset, det var en mycket bra lunch-video! 🙂 Det påminner mycket om budskapet i Built to Last, att låta produkterna vara ett uttryck för företagets vision och värderingar, inte tvärtom.