I syfte att övertyga nya klienter om hur bra vi var skickade vi ofta demotröjor till dem. Demotröjorna valde jag att trycka själv på kvällen i syfte att inte störa den dagliga produktionen. Tyvärr är man lite trött på kvällen och en gång gick det iväg en tröja som kunde ha varit bättre tryckt. Jag var trött, posten stängde om 5 minuter och jag trodde det var viktigt att den potentiella klienten, som jag talat med under dagen, hade tröjan redan nästa dag. Jag ville visa hur snabba vi var så trots att jag inte var helt nöjd med trycket tog jag beslutet att skicka iväg tröjan. Det var ett dåligt beslut. Den potentiella klienten, som inte hämtade ut försändelsen från posten föränn någon vecka senare, blev inte imponerad av trycket och valde att inte skaffa butik hos oss. Eftersom klientens hemsida tillhörde de mer välbesökta sajterna i Sverige innebar slarvet från min sida att vi gick misste om stor potentiell försäljning.
Efter det lät jag ordinarie personal sköta tryckandet av demotröjorna och det på ordinarie arbetstid utan tidspress samt med förmaningen att lägga ner mycket kärlek i arbetet.
Notera dock att vi givetvis la vi ner kärlek i all produktion. Dock extra mycket i demotröjorna 🙂
Jag ville bara säga att jag läser varje inlägg med nöje, och att jag alltid ser fram emot nästa inlägg. En väldigt intressant blogg, Tore!
Mycket bra och givande läsning! Keep up the good work.
Tack så mycket! Ska försöka hålla uppe tempot.